Bedrijfs animatie

De mogelijkheden van een bedrijfsanimatie zijn oneindig. Een video in de huisstijl van het bedrijf, de missie van jouw bedrijf helder uitgelegd, een animatie om nieuwe medewerkers te verwelkomen, de introductie van een nieuwe dienst of product, of naamsbekendheid via social media. Een voordeel van een animatie ten opzichte van video is dat een animatie tijdloos is. Personeel kan uit dienst gaan. De figuren in je animatie gaan nergens heen.

Voorbeelden van bedrijfsanimaties

Wij maken jouw

bedrijfsanimatie

Jij vertelt ons in de briefing precies wat je in je bedrijfsanimatie wil vertellen. Vervolgens gaan wij aan de slag met het script, de vormgeving, de voice-over, de muziek en de geluidseffecten. We blijven tijdens het hele proces nauw met elkaar samenwerken en bouwen zo stap voor stap de best mogelijke animatie.

Channel Orange - high res-8-min.jpg

Marnix

Projectmanager

Channel Orange - high res-6-min.jpg

Martijn

Accountmanager

Lina-min.jpg

Lina

Animator

Miguel

Grafisch vormgever

Veelgestelde

vragen

Wat is een bedrijfsanimatie?

Een bedrijfsanimatie is over het algemeen een video die uitlegt wie jullie zijn en wat jullie doen. Maar er zijn ook andere mogelijkheden. Je kunt de missie van jullie bedrijf helder uitleggen, een nieuw product of dienst introduceren of je verwelkomt nieuwe medewerkers met een animatie. En natuurlijk kun je een animatie inzetten om je naamsbekendheid te vergroten via social media.

Waarom een bedrijfsanimatie laten maken?

Kort gezegd; meer interesse en vertrouwen bij klanten. Bedrijven die animatievideo’s in hun marketingstrategie gebruiken, merken dat het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat (de conversie) wel met 85% kan stijgen. Een animatievideo vergroot het vertrouwen in een product of dienst in sommige gevallen met 52%. Googlebots waarderen websites met video’s hoger en dus trekt het meer bezoekers naar de website.

Waarom kiezen voor een animatie?

Kort gezegd; meer interesse en vertrouwen bij klanten. Bedrijven die animatievideo’s in hun marketingstrategie gebruiken, merken dat het percentage bezoekers dat tot een transactie overgaat (de conversie) wel met 85% kan stijgen. Een animatievideo vergroot het vertrouwen in een product of dienst in sommige gevallen met 52%. Googlebots waarderen websites met video’s hoger en dus trekt het meer bezoekers naar de website.

Wat kost een bedrijfsanimatie?

De prijs van een bedrijfsanimatie is afhankelijk van verschillende factoren. De duur van de video bijvoorbeeld. Maar ook de levertijd en de mate van complexiteit. Er is natuurlijk een verschil tussen op maat gemaakte animaties en animaties die zijn opgebouwd met stock images. Bij Channel Orange hebben we om het duidelijk en overzichtelijk te houden drie pakketten. Bij ons kun je al een animatie laten maken vanaf €1150,- per minuut. Uiteraard adviseren wij je graag welk pakket het meest geschikt is voor jouw doel. Benieuwd naar de prijzen? Bekijk dan onze prijzen pagina. (link inbouwen prijzen pagina)

Wat is belangrijk bij het maken van een bedrijfsanimatie ?

Bij een bedrijfsanimatie is het belangrijk dat je het onderscheidend vermogen van jouw bedrijf duidelijk naar voren haalt. Vaak weet de klant wel dat hij het product of de dienst die jij aanbiedt wil aanschaffen. De klant weet alleen nog niet bij wie hij dit gaat doen. Op dit punt is het dus belangrijk dat je de klant ervan overtuigt dat hij het product of de dienst bij jou moet afnemen. Wat maakt jullie uniek? Wat is jullie drijfveer? Waar staan jullie voor?

Hoe wordt een bedrijfsanimatie gemaakt?

Allereerst bespreken we het project tot in detail zodat jouw wensen volledig duidelijk zijn. Daarna bepalen we een strategie en gaat onze projectmanager aan de slag. Die maakt een duidelijk concept waarmee onze scriptschrijver aan de slag gaat. Vervolgens werkt de grafisch vormgever de vormgeving van de video uit. We kiezen een voice-over die de boodschap goed overbrengt en bijpassende achtergrondmuziek. Als laatste gaan onze animatoren aan de slag om de animatie in elkaar te zetten.

Wat kan ik doen met een bedrijfsanimatie?

Zet hem op je website. Bewegend beeld trekt de aandacht van de kijker en zorgt ervoor dat de boodschap beter blijft hangen. Waar je de video precies plaatst ligt aan de inhoud van de video en de doelen die je ermee wilt behalen. Opvallen op een beurs is natuurlijk ontzettend belangrijk. Een bedrijfsanimatie in een loop afspelen trekt aandacht. Daarnaast kan je hem direct gebruiken in gesprekken met bezoekers. Ook kun je de animatie inzetten in je salespresentatie.

faq.png
martijn-2-channel-orange-min.jpeg

Vraag

offerte aan